[gtranslate]

WordPress.com și ultimele noutăți


WordPress.com a anunțat Built by WordPress.com, un serviciu de dezvoltare de site-uri web pentru a concura cu site-uri precum Squarespace.

Grupul comercial al WordPress (WordPress.com) a anunțat că se alătură activității de construire a site-urilor web.
Anunțul nu a fost, în general, bine primit de comunitatea de dezvoltare web WordPress.

Dar mulți și-au atenuat răspunsul și au văzut o oportunitate, pe măsură ce mai multe informații au devenit disponibile.

Haide să le discutăm!

WordPress Business
Oamenii cred că WordPress este compania care dezvoltă sistemul de gestionare a conținutului (CMS) numit WordPress.

Dar WordPress înseamnă mai mult decât comunitatea de dezvoltare CMS găzduită pe WordPress.org.

Există un site, menit să țintească spre profit, găzduit pe domeniul WordPress.com.

Acesta oferă găzduire de site-uri web (hosting) și înregistrare de domeniu (domain), printre alte servicii conexe.

WordPress.com face parte dintr-o colecție mai mare de companii legate de WordPress, aflându-se sub umbrela Automattic.

Ce este Automattic?

Automattic este o companie americană distribuită la nivel mondial.

Se remarcă prin WordPress.com (un serviciu de blogging freemium), precum și pentru contribuțiile sale la WordPress (un software de bloguri open source).

Sloganul Automattic este:

             „Nu creăm software gratuit, îl facem pentru libertate.”

Dar ce semnifică “freemium”?

Freemium este un model de achiziție pentru utilizatori în două categorii.

Cei ce folosesc o anumită platformă au de ales fie într-un cont gratuit, fie într-unul premium.

Utilizatorii gratuiți au acces limitat la caracteristicile produsului, în timp ce utilizatorii premium obțin un acces mai mare la funcții.

Sună destul de cunoscut, nu e așa?

Un exemplu freemium este chiar Spotify.

Spotify este o aplicație pentru consumatori care redă muzica ta preferată de pe telefon sau computer.

Aplicația permite, de asemenea, utilizatorilor să salveze muzica, să creeze și să partajeze liste de redare și să descopere artiști noi.

Pentru a atrage oamenii pe platformă, Spotify implementează o versiune simplificată a modelului de achiziție freemium:

Construit de WordPress.com

Ecosistemul WordPress a prosperat!


Dezvoltatorii și programatorii web au contribuit la construirea și testarea open source WordPress CMS, având astfel un software excelent care oferă servicii de web design, pluginuri și teme (templates).


Însă, în prezent, marca WordPress este folosită pentru a vinde dezvoltarea web, ceea ce este un pas dincolo de oferirea de pluginuri sau găzduire (hosting).


Serviciul nou implementat se numește Built By WordPress.com.


Conform paginii web oficiale:


Fie că aveți nevoie de un magazin de comerț electronic rapid și performant pentru produsele și / sau serviciile dvs., de un site web elegant pentru firma dvs. de servicii profesionale sau de un site educațional pentru cursurile dvs. online, experții noștri îl pot construi pentru dvs. pe WordPress.com …”


Planuri de construire a site-urilor web

Site-ul Built By WordPress.com oferă trei tipuri de site-uri:


⦁ Magazine online
⦁ Site-uri educaționale
⦁ Servicii profesionale


Planurile concepute de Built By WordPress.com acoperă comerțul electronic, cursuri online, site-uri educaționale și site-uri web de servicii profesionale.


Ultima categorie, site-urile de servicii profesionale pot fi site-uri locale, cum ar fi un studio de yoga.


WordPress specifică faptul că un „ manager de implicare ” este atribuit proiectului de construire a site-ului web, care servește drept persoana principală.


Până acum, WordPress arată implicare prin serviciul său nou!


Costul site-urilor web vor începe de la 4.900$.


Conform site-ului lor:


Site-urile web personalizate încep de la 4.900$, însă spațiul este limitat în prezent pe măsură ce lansăm acest nou serviciu.”


Comunitatea de dezvoltare web răspunde

O persoană a postat pe Twitter:


Modelul de afaceri Automattic s-a schimbat. Pentru dezvoltatori, acest lucru va afecta.

O problemă întâmpinată este percepția numelui de domeniu al proiectului WordPress.org.


Automattic exploatează utilizarea mărcii WordPress, ceea ce poate conduce la derutarea consumatorilor.

Ce trebuie reținut este că WordPress.com este diferit de WordPress.org.


Matt Mullenweg, fondatorul WordPress, a declarat că acest produs este menit să concureze cu companii precum Squarespace, unde s-ar putea adresa persoanelor începătoare care doresc să creeze și să inițieze o afacere online.

Scopul este de a menține noi afaceri în ecosistemul WordPress.


Alți utilizatori de pe Twitter se întrebau dacă WordPress.com va fi deschis să lucreze și cu alte agenții aflate pe piață.

Matt a indicat că este de acord cu privire la acest aspect.

Întreaga comunitate, de dezvoltatori web și nu numai, nu a fost împotriva acestei dezvoltări!

Este un semn bun!

#CONCLUZIE

Cei mai mulți din comunitatea WordPress au sesizat că acest lucru nu reprezintă o competiție cu procesul de dezvoltare WordPress, de web development.

Și noi, echipa Webdizain, suntem de acord!

Prin acest aspect nou adus, WordPress își dorește o integrare cât mai mare în sfera Internetului și, totodată, în ecosistemul web.

Nu rata următorul nostru articol! Sfera de web design trece prin schimbări rapide, iar curiozitatea noastră nu rămâne în urmă.

Pe curând!

Echipa WEBDIZAIN